We hebben dit jaar een aantal geweldige campagnes langs zien komen, hieronder zie je de 10 beste AR marketing campagnes van 2020.
De 10 beste Augmented Reality marketingcampagnes van 2020
Wist je dat marketing naar een compleet hoger niveau getild kan worden door het gebruik van AR? Augmented Reality maakt namelijk gebruik van live beelden van de werkelijkheid, die worden aangevuld met computer elementen. Het effect van deze levensechte beelden heeft simpelweg de ‘WAUW-factor’.
Producten worden op deze manier geweldig in de spotlights gezet. De beleving is door AR zelfs zo intens, dat mensen overtuigd raken en eerder tot aankoop overgaan als alle details perfect waarneembaar zijn.
Wat is AR precies?
Augmented Reality is een unieke interactieve beleving. Met jouw smartphone of tablet plaats je digitale 3D-objecten in de werkelijkheid. Je kijkt naar een ‘echte’ plek of omgeving en deze objecten worden daar naadloos aan toegevoegd. De nieuwste vorm is WebAR, waarmee je alleen een browser nodig hebt om AR in vol ornaat te bekijken.
Zo zie je in de top 10 AR marketing campagnes bijvoorbeeld The Black Puma’s schitteren in de ‘5G Built Right for Snapchat’ campagne. De leadzanger trad in AR op voor de New York Public Library, voor Verizon klanten. Een ronduit geweldige campagne ter promotie van Snapchat. Je kan in de video precies zien op welke manier AR toegevoegd wordt aan de werkelijkheid.
We kunnen dus stellen dat AR min of meer een verrijking is van de echte wereld! Je kan zelfs om 3D objecten heen lopen, erop inzoomen en ze tot in de details bestuderen.
AR kan een geweldig grote impact maken, het helpt enorm om een bepaalde doelgroep te bereiken en – vooral – te overtuigen.
Zo zien we in de top 10 de ‘tandenpoets App’ van Pokemon. Door gebruik van AR worden kinderen gestimuleerd om goed te poetsen terwijl ze een game spelen en punten verdienen.
We zien in de top 10 beste AR campagnes dat niet alleen fabrikanten, maar ook bijvoorbeeld musea AR games gebruiken. Kinderen kunnen bijvoorbeeld in het spel ‘Sofia’s Smuggling’ in de huid van Sofia kruipen en puzzels in 8 verschillende musea oplossen. Zo willen ze kinderen stimuleren om musea te bezoeken.
We hebben in 2020 een aantal spectaculaire AR campagnes langs zien komen, met in de hoofdrol soms bekende artiesten. De populaire band The Weeknd gebruikt bijvoorbeeld Tiktok om een AR concert te laten zien, ter promotie van hun nieuwe album.
Is het erg moeilijk om je nieuwsgierigheid nu te bedwingen? Bekijk hier dan de 10 beste AR marketing campagnes van 2020.