Als je een beetje in de audio thuis bent, dan ken je ze nog wel, Skullcandy. Ik kende ze zelf alleen van naam. Extra leuk dus om uitgenodigd te worden voor de introductie van de nieuwe Grind -on-ear-koptelefoon. In de studio van Amsterdam Recording Company werd de koptelefoon getoond, mét optreden van The Brahms.
The Brahms ken je misschien van de radio. 3fm draait ze veelvuldig, op het moment met de hit ‘Golden’. Op de speelplaats van de studio speelden ze wat nummers voor een besloten publiek. Aan de andere kant van het raam kon je luisteren naar de band via de koptelefoon van Skullcandy, alsof je een echte producer was. Dat gaf wel een leuk idee van hoe de Grind klinkt.
De Grind is een erg kleurrijke koptelefoon, verkrijgbaar in veel verschillende kleuren en designs. De snoertjes kun je uit de oordoppen halen en dus naar eigen smaak wisselen. De oordoppen zijn lekker zacht aan de binnenkant en zijn gemaakt een soort zeemleer lijkt het. De band is heel flexibel en bijna volledig recht te trekken zonder dat de band scheurt. In het midden van het kussentje van de band zit een uitsparing. Vond ik top omdat ik altijd bovenop mijn hoofd last krijg van irritatie bij het dragen van een headset. Huisgenoot vond het eerder iets voor het ‘dopje’ van een pet, zodat je er altijd een pet onder kunt dragen. Snap ik dan ook wel weer.
Daarnaast beschikt de Skullcandy Grind over een microfoontje en bediening via een taptik feedback knop. Daarmee kun je de telefoon opnemen, nummers overslaan of stoppen en volume aanpassen geloof ik. Of de microfoon ook wat waard is ga ik uiteraard nog testen en ook de bediening moet ik even zelf meemaken. Maar in theorie is zo’n knop wel praktisch, je weet altijd waar je oor is 😉
De audio is voor een koptelefoon van 50 euro best goed. Een goede uitgebalanceerde bas, die je echt goed hoort maar die niet storend wordt. Hoge tonen lijken nog wat schel, maar om zeker te weten hoe hij klinkt moet ik hem nog verder testen. De komende tijd loop ik dus met een vrolijke headset op mijn bol.
De marketingmeneer van Skullcandy vertelde dat Skullcandy een tijdlang hard heeft gewerkt een een nieuwe stijl en uitstraling. Ze zijn volwassen geworden nu ze 18-19 jaar bestaan. De audio is verder ontwikkeld en ze willen in een aantrekkelijke prijsrange een topervaring bieden. De concurrentie met Sennheiser aan gaan, werd gezegd. Personaliseren is daarbij belangrijk, maar ook zeker draagcomfort en kleine innovaties zoals de enkele knop om je muziek mee te bedienen. De nieuwe stijl en verbeterde ervaring moet het merk een premium merk maken, maar voor minder geld dan je van een premium merk verwacht.
Ik ben benieuwd hoe het merk zich gaat ontwikkelen, maar ik vind de stoere nieuwe stijl en de kwaliteit van wat ik nu heb gehoord positief. I’ll keep you posted!
Je kunt producten van Skullcandy kopen bij bijvoorbeeld Bol.com via de widget:
[bol_product_links block_id=”bol_5604541dc012f_selected-products” products=”9200000040878969,9200000040878973,9200000040878971″ name=”skullcandy” sub_id=”” link_color=”2A2A2A” subtitle_color=”B3B3B3″ pricetype_color=”000000″ price_color=”FFA700″ deliverytime_color=”009900″ background_color=”FFFFFF” border_color=”9E0B0E” width=”740″ cols=”3″ show_bol_logo=”undefined” show_price=”1″ show_rating=”1″ show_deliverytime=”1″ link_target=”1″ image_size=”1″ admin_preview=”1″]